Digitale receptie

Digitale receptie in een apotheek gebruiken

mei 29, 2017

by — Posted in Software

Lange rijen in een apotheek, mensen die lopen te mopperen omdat ze zo lang moeten wachten. En medewerkers die hun best doen om vriendelijk te blijven, ondanks de drukte en het gemopper. In een goed bezochte apotheek komt dit regelmatig voor.

Maar het kan ook anders. Door het inzetten van digitale schermen en een virtuele receptie, kun je je medewerkers ontlasten, en tegelijk cliënten goed informeren. Je kunt ze laten weten waar ze moeten zijn, en hoe lang ze nog moeten wachten. Veel gestelde vragen kun je via een digitale receptie app laten beantwoorden. Dat scheelt tijd, en geduld. Van zowel je cliënten als van je medewerkers.

Wachttijd verzachten

Mensen die lang moeten wachten, worden ongeduldig, gaan mopperen en zich irriteren aan kleinigheden. En die wachttijd lijkt vaak ontzettend lang te duren. De tijd vliegt als je bezig bent, maar kruipt als je niets te doen hebt. Er is niets zo vervelend als niets kunnen doen.

De oplossing hiervoor biedt het aanbieden van bezigheden aan mensen die moeten wachten. Daarom liggen er in wachtkamers ook vaak leesportefeuilles met allerlei tijdschriften. Dat verzacht het wachten wat. Een digitaal scherm biedt mensen ook afleiding, en je kunt zelf instellen wat dat scherm laat zien.

Digitale receptie

NarrowcastingAls mensen weten hoe lang het wachten gaat duren help dat ook. Dan kunnen ze zich daarop instellen, en ondertussen iets anders gaan doen dan steeds op de klok en op de rij aan de balie letten. Door nummertjes te laten trekken kun je dat al een beetje ondervangen. Met behulp van een digitale receptie optimaliseer je dat systeem.

Door cliënten via een touchscreen een paar vragen te laten beantwoorden, kun je ze verwijzen naar de juiste balie. Zo kunnen alle cliëntvragen efficiënt afgehandeld worden. Mensen die niet veel tijd nodig hebben, hoeven dan niet lang te wachten terwijl een medewerker ingewikkeldere vragen beantwoordt. De wachttijd zal voor ieder bezoeker verkort worden door deze grotere efficiëntie.

Eigen interface

Door je virtuele receptie een eigen gezicht te geven, kun je hem persoonlijker maken. Je kunt je eigen logo toevoegen, veel gestelde vragen en antwoorden invoegen, en een afspeellijst maken voor een digitaal scherm. Die afspeellijst kun je instellen op je doelgroep, zodat het aansluit op hun interesse. Daarnaast kun je er informatie op tonen over je apotheek en over medische diensten waar je mee samenwerkt. Ook kun je er voorlichting op geven over bijvoorbeeld nieuwe medicijnen, en acties. Je digireceptie zal alles laten zien wat jij wilt tonen.

Narrowcasting systeem bestellen voor je digitale receptie